Coronavirus | Geen evenementen | Geen lessen

Beste allemaal,

In december 2019 startte er in de regio Wuhan in China een uitbraak van een nieuw coronavirus (ook wel SARS-CoV-2). Het virus kan de ziekte COVID-19 veroorzaken. De meeste patiënten met dit virus hebben luchtwegklachten en koorts. Er worden wereldwijd, dus ook in Nederland, maatregelen genomen om de verspreiding van het virus tegen te gaan. Deze maatregelen hebben ook consequenties voor onze EHBO vereniging, haar vrijwilligers en cursisten.

Vandaag (donderdag 12 maart 2020) zijn er nieuwe maatregelen van kracht welke door Minister-president Rutte en Minister Bruins zijn toegelicht.  Voor een overzicht met deze maatregelen verwijs ik u graag door naar de website van onze overheid.

Wat betekent dit voor onze vrijwilligers en cursisten?
Alle evenementen en lesactiviteiten zijn tot 1 JUNI afgelast.

Onze vereniging voelt zich verantwoordelijk voor het welzijn van onze vrijwilligers, cursisten, opdrachtgevers en bezoekers. Hierom geven wij gehoor aan de opgelegde maatregelingen van onze overheid. Zodra er meer duidelijkheid is over de duur van deze maatregelen zullen wij onze cursisten en vrijwilligers hierover informeren. Voor vragen kunt u ons altijd bereiken via ons contactformulier.

Met vriendelijke groet,

Het bestuur van EHBO “Sappemeer”

Extra informatie over het coronavirus

Het virus in het kort en voorzorgsmaatregelen
Het virus verspreidt zich van mens op mens. Het RIVM gaat er op dit moment van uit dat 1 ziek persoon gemiddeld 2 personen besmet. Hoe zieker iemand is, hoe meer hij het virus verspreidt. Er zijn een aantal maatregelen die je zelf kunt nemen om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Deze maatregelen gelden voor alle virussen die verkoudheid en de griep kunnen veroorzaken. Deze punten zijn dus altijd van belang.

Welke hygiënische maatregelen kun je zelf doen:
– Was je handen regelmatig- Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog- gebruik een papieren zakdoekje- schud geen handen- blijf thuis als je verkoudheidsklachten krijgt

Wanneer neem je contact op met de huisarts?
Blijft thuis als je ziek bent. Heb je verhoging tot 38 graden en heb je verkoudheidsklachten? Ziek uit en zorg dat je andere niet besmet. Je hoeft geen contact op te nemen met de huisarts. Worden je klachten erger en heb je koorts (meer dan 38 graden) of hoest of adem je moeilijk? Neem telefonisch contact op met de huisarts. Neem direct contact op als je ernstige klachten hebt.

Informatie rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nieuws/2020/03/12/nieuwe-maatregelen-tegen-verspreiding-coronavirus-in-nederland

Informatie RIVM: https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19